Kenapa Wanita Masih Terus Terbayang Bekas Kekasih?



Ketika wanita terus dibayangi bekas kekasihnya, salah satu tuduhan yang paling umum adalah dia masih mencintai dirinya. Sebenarnya, ada beberapa sebab lain yang membuat wanita masih mengingatinya. Seperti yang dijelaskan di laman Vemale, 20/4/2018 berikut ini:

Sekiranya anda adalah yang telah diputuskan, masih ada kesakitan yang tersisa di sanubari. Kebanyakan orang yang putus cinta masih rasa kecewa, sakit hati, dan tidak menerima tindakan orang yang disayanginya. Terutama jika putus dengan pertengkaran atau hanya meninggalkan tanpa penjelasan.

Putuskan hubungan kerana keadaan

Keadaan membuat anda berdua harus berpisah, sama ada disebabkan oleh perbezaan agama atau restu dari orang tua. Akhirnya, anda berpisah kerana anda terpaksa. Kerana sebenarnya masih ada cinta, seorang wanita sangat sukar melupakan bekas kekasih.

Berkorban segala-galanya

Lebih menyesal selepas melakukan segala-galanya. Sudah berkorban banyak, baik fizikal mahupun batin, hujung-hujungnya harus berpisah. Hal ini adalah sukar untuk dilupakan buat seorang wanita.

Kelebihan yang dimiliki oleh bekas kekasih

Kadang-kadang disebabkan kenangan manis yang tersisa. Kadang-kadang untuk mengetahui sama ada hubungan ini lebih baik daripada sebelumnya, orang kebiasaannya membandingkan kelebihan yang dimiliki dan tidak dimiliki oleh pasangan.

Bertemu semula dengan bekas kekasih

Secara tidak sengaja anda bertemu lagi, dan ini pasti akan membuat otak anda memainkan semula peristiwa lalu. Semua kenangan masa lalu diprovokasi dengan hanya satu komunikasi atau reunion. 

Mungkin ada lebih perasaan yang mekar dan sebagainya walaupun sudah lama terpisah.

Bagaimana mengatasinya? Jika anda serius, hendaklah tetap memegang komitmen tersebut. Jangan biarkan anda terjebak dengan cinta dari masa lalu yang sudah pasti berakhir.