10 Video Penampakan Hantu Yang Pernah Menarik Perhatian Umum

Perkara-perkara mengenai kejadian misteri masih menjadi perdebatan. Ada yang percaya da nada yang tidak percaya. Namun, boleh percaya atau tidak memang ada sebahagian dari mereka yang mengalami hal-hal misteri itu sendiri. Hal itu memang tidak bias diungkap dengan logik.

Beberapa orang juga masih tertanya-tanya dan ingin membuktikan hal-hal misteri wujud di mata kasar. Tetapi ramai orang lebih suka menjauhi dan menggelak dari mengalami kejadian seram, ada beberapa kumpulan suka mengalami kejadian misteri dan aneh. Mereka akan melakukan aktiviti - aktiviti untuk menunjukkan kewujudan makhluk ghaib ini di tempat-tempat yang ditinggal lama oleh manusia.

Perkara-perkara paling menarik dan viral adalah video-video mengenai penampakan susuk hantu-hantu dan gangguannya. Majoriti kumpulan yang melakukan aktiviti paranormal ini sering melihat perlbagai penampakan seram seperti pocong dan puntianak. Namun pihak kumpulan paranormal ini tidak bermaksud mengajak orang untuk mempercayai apa yang mereka alami justeru mereka juga ingin berkongsi bahwa kewujudan alam ghaib itu ada.

Berikut 10 video mengenai penampakan hantu yang bikin heboh dan menarik perhatian umum.

1. Hantu sundal bolong muncul di siang hari.

Video ini memperlihatkan perjalanan kumpulan paranormal di sebuah perkarangan perkuburan. Mereka berjalan menyusuri tempat perkuburan itu di siang hari berama crew yang lain. Video ini sudah ditonton sehingga 3,4 juta kali.

2. Mengungkap misteri pocong penunggu pokok pisang

Video ini sudah pernah ditonton 2.6 juta kali. Pada malam hari, mereka pernah datang ke perkarangan kuburan yang terdapat banyak pohon pisang. Mereka ingin mengungkapkan apa benar mereka lihat di malam hari waktu itu adalah pocong asli. Pada siang hari, kumpulan kembali ke tempat itu, untuk mengulangi seperti kejadian malam melihat pocong. Dari reka ulang tersebut, mereka yakin kalau benar itu adalah penampakan pocong.

3. Puntianak

Video ini sudah pernah di tonton sehingga 1.8 juta kali. Di video ini perjalanan menyusuri kuburan jati di cilacap, kami berjalan di malam hari menggunakan flash handphone. Di tengah perjalanan kami melihat ada sesuatu di balik pohon. Ada sosok penampakkan kain kusut yang sedang bersandar di pokok besar. Menurut kami, ada pohon pisang yang bergerak sendiri. Pohon pisang bergerak semakin cepat.

4. Misteri keranda bergerak sendiri

Video ini sudah pernah di tonton sebanyak 1.5 juta views. Dalam video ini sedang di uji di dekat keranda mayat pada malam hari. Kemudian salah satu rakan yang lain merasa ada yang merasa dipukul di leehrnya dari belakang. Lagi menyeramkan keranda mayat yang berada di belakang mereka bergerak dengan sendirinya.

5. Misteri seorang lelaki menikahi wanita yang asal usul jin

Seorang lelaki bernama Kasidi seorang lelaki yang sudah berumuran didgua telah menikah dengan jin perempuan. Pak cik Kasidi mengaku telah menikahi seorang jin wanita yang bernama Nartem. Dari pernikahannya Kasidi mempunyai anak sebanyak 3 orang yang misteri.

6. Misteri pocong di kubur

Video ini pernah ditonton oleh banyak orang dimana perjumpaan pocong di perkarangan perkuburan. Gambar yang terekam berulang kali terlihat blur kerana effect lembap cuaca.

7. Livestreaming penampakkan makhluk yang menyeramkan

Video ini di tonton 1.4 juta views. Video ini dimana sedang melakukan pemggembaraan, tiba-tiba handphone mengalami hilang sinyal dan gambar blur. Semasa kejadian berlaku, banyak juga kejadian misteri yang belaku dalam video ini.

8. Tanjakan pocong dudukan colongok

Tanjakkan ini sudah terkenal sering muncul penampakan pocong. Suasana kelihatan sepi sekali.

9. Penampakan pocong di jambatan

Kali ini kami mengupas kembali tentang jambatan yang sering diceritakan masyarakat sering terdapat penampakkan pocong. Dibawah jambatan terlihat ada wajah putih, mata hitam, dan wajah sangat pucat.

10. Pocong muncul dari tanah

Dalam perjalanan menuju penyusuran di sebuah kebun pada malam hari. Di kebun itu, menceritakan pengalaman misteri kepada penonton. Saat melakukan live, ada penampakkan pocong sekilas terekam. Di tambah suasana malam yang sangat menyeramkan.